czwartek, 7 czerwca 2012

Czym jest miłość?


Mówi się, że miłość jest ślepa. Narzeczony zakochany bez pamięci nie dostrzega żadnych wad w swojej ukochanej tak, że choćby wszyscy wokół wskazywali na jej błędy i wady to nic nie zmieni uczuć zakochanego. Na nieszczęście dla wielu z nas, prawie wszyscy katolicy i tak, czy inaczej wierzący, kochali Jana Pawła II, naszego Wielkiego rodaka, jak się powszechnie słyszy. Prawie nikt nie dostrzegał w Nim żadnych wad i błędów. Również ja byłem ślepy na postępowanie „naszego papieża” i dopiero ponad 20 lat po największym znieważeniu Pana Jezusa w Asyżu w 1986 r. gdy zacząłem uczęszczać na katolicką Mszę św. Wszechczasów, która jest głównym źródłem łask, jakby łuski opadły z moich oczu i zacząłem widzieć sprawy w takim świetle, jakie w istocie są. Bo bardzo wiele ludzi myśli sercem a nie głową. A przecież Pan Bóg dał nam i serce i głowę, ale głowę umieścił wyżej niż serce.
Moderniści, jak zawsze sentymentalni, odmieniają słowo 'miłość' przez wszystkie przypadki, aż świat dostaje odruchu wymiotnego na sam dźwięk tego najwspanialszego z ludzkich słów. Gilbert Keith Chesterton (1874-1936)
A co mówi Pismo Święte o miłości?
"Jak Mnie umiłował Ojciec, tak Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej."  J 15:9
"Jeśli będziecie przestrzegać moich nakazów, tym samym będziecie trwać w mojej miłości, tak jak Ja zachowywałem nakazy mojego Ojca i trwam w Jego miłości." 15:10
"Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich." 1Kor 13:13 "Tak więc trwają wiara, nadzieja, miłość, te trzy: największa z nich [jednak] jest miłość." J 15:13
"Wszystkie wasze sprawy niech się dokonują w miłości!" 1Kor 16:14
 "Na to zaś wszystko /przyobleczcie/ miłość, która jest więzią doskonałości." Kol 3:14
"Nie miłujcie świata ani tych rzeczy, które są na świecie. Jeśli kto miłuje świat, nie ma w nim miłości Ojca." 1J 2:15
"Kto zaś zachowuje Jego naukę, w tym naprawdę miłość Boża jest doskonała." 1J 2:5
"Na tym bowiem polega miłość ku Bogu, że się przestrzega przykazań jego, a przykazania jego nie są uciążliwe." 1J 5:3
 Miłość do Boga i bliźniego, to nie uczucie, ale konkretny czyn. Szczególnie dzisiaj aktualne:
"A ponieważ spotęguje się nieprawość, u wielu osłabnie miłość" Mt 24:12
 A moderniści ? Moderniści, jak zawsze sentymentalni, odmieniają słowo 'miłość' przez wszystkie przypadki, aż świat dostaje odruchu wymiotnego na sam dźwięk tego najwspanialszego z ludzkich słów.
I tak musimy to wszystko znieść, bo kto wytrwa do końca, ten będzie zbawiony. Mt 24:13

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.