Nowa msza
jest ohydą spustoszenia, a czwarty papież
po SW II jest paralelny z czwartym fałszywym arcykapłanem z czasów spustoszenia w księdze Machabejskiej.
po SW II jest paralelny z czwartym fałszywym arcykapłanem z czasów spustoszenia w księdze Machabejskiej.
Michał Dimond, O.S.B., Piotr Dimond, O.S.B. Anonimowy
uczony biblista
Nota
wstępna: Ten artykuł został opublikowany 5 lat temu w wydaniu 2 naszego
magazynu, Głos wołającego na pustyni( Wydaliśmy go w Internecie i dodaliśmy
liczne rzeczy)
Niedawne wydarzenia włączając
oniemienie Jana Pawła II, tak, że nie mógł powiedzieć ani jednego słowa
dotyczącego Watykanu, a następnie prawie natychmiastowa agonia w wielkich boleściach,
udowadnia, że nasz artykuł o podobieństwie z IV fałszywym arcykapłanem z czasów
„ohydy spustoszenia” Machabeuszy jest dokładny i poprawny.
1 Mach. 9.55 W tym jednak czasie Alkimos został
porażony, a jego przedsięwzięcie unicestwione. Jego usta się zamknęły dotknięte
paraliżem. Nie mógł już nic powiedzieć ani nawet wydać ostatnich rozporządzeń
co do swego domu. Wtedy też Alkimos w wielkich boleściach zakończył swe życie.
Jan Paweł II oniemiał tak, że nie
mógł wypowiedzieć żadnego słowa, a następnie zmarł w wielkich boleściach, jak
Alkimos.
Aaron Brown, z CNN, 5 kwietnia,
2005: Lekarz papieża w wywiadzie dla włoskiej prasy: „ Papież umierał powoli, z
bólem i cierpieniem, który wytrzymywał z wielką ludzką godnością. A następnie
lekarz dodał, że przez ostatnie dwa dni, nie był w stanie cokolwiek powiedzieć.
Internetowe źródła Watykanu były
również przekonane, że Jan Paweł II zmarł 1 kwietnia, nie 2 kwietnia, lecz, że
„ śmierć Jana Pawła II nastąpiła 1 kwietnia, nie może być ogłoszona z powodu
znacznego nakładu pracy, jaka ma być wykonana, by uczynić ciało, a szczególnie twarz
możliwą do przedstawienia, „stosownie do końcowego cierpienia” i agonii Jana
Pawła II (Remnant report.). To jest jeszcze bardziej rzucającym się w oczy
potwierdzeniem frapującej paraleli między czterema fałszywymi wysokimi
kapłanami a czterema papieżami soborowymi.
Niedawno [ w 1999r] uczony
biblista odwiedził Klasztor Najświętszej
Rodziny. Podzielił się on z nami z odkryciem, jakie dokonał przez ostatnie
30 lat. Ten artykuł jest zbiorem tego, co w naszym przekonaniu jest najbardziej
interesującą informacją. Większość z tego, co zawiera ten artykuł, jest owocem
jego 30 letnich studiów. Jednak szanując jego prośbę, pozostawiamy jego
nazwisko anonimowe.
W Nowym Testamencie nasz Pan
Jezus Chrystus, w odpowiedzi na bardzo jednoznaczne pytanie: «Powiedz nam, kiedy to nastąpi i jaki
będzie znak Twego przyjścia i końca świata?»
( Mat. 24.3), daje bardzo jednoznaczną odpowiedź, zawierającą to, co odnosi się do eschatologicznej rozprawy. Trzymajmy na razie, że kilka z form [liturgicznych] sakramentów dane nam zostały od Jezusa Chrystusa w sposób ogólny, inne zaś „w sposób szczególny” W ten sam sposób byłoby możliwe, że znaki, które Jezus nam wyliczy [albo:, o których Jezus nam mówi], są wypowiedziane w sposób „ogólny”, a jeden lub kilka może być powiedziany „dokładnie” w swoim sposobie.
( Mat. 24.3), daje bardzo jednoznaczną odpowiedź, zawierającą to, co odnosi się do eschatologicznej rozprawy. Trzymajmy na razie, że kilka z form [liturgicznych] sakramentów dane nam zostały od Jezusa Chrystusa w sposób ogólny, inne zaś „w sposób szczególny” W ten sam sposób byłoby możliwe, że znaki, które Jezus nam wyliczy [albo:, o których Jezus nam mówi], są wypowiedziane w sposób „ogólny”, a jeden lub kilka może być powiedziany „dokładnie” w swoim sposobie.
Jeden z tych znaków u Mateusza
24.15, z paralelnym ustępem u św. Marka „A
gdy ujrzycie ohydę spustoszenia, zalegającą tam, gdzie być nie powinna - kto
czyta, niech rozumie”, zasługuje na
wnikliwe badanie.
Po pierwsze, kilka wniosków jest nieuniknionych:
- Pan Jezus potwierdza i zaświadcza, że Daniel jest
autentycznym prorokiem
- Pan Jezus mówi każdemu, kto sądzi, że żyjemy w
ostatnich czasach, by przeczytał Księgę Daniela, która [czyli księga]
zawiera dla katolika to, co wykluczają protestanci, i do czego się odnoszą
jakby do „dodatku do Daniela”
- „Ohyda spustoszenia’ (cokolwiek to znaczy) jest
znakiem końca i jest widzialną rzeczą [albo: może być spostrzegane, albo:
widziane], i będzie to czymś na „świętym miejscu”
- O ile weźmiemy stwierdzenie Naszego Pana jako
zbędne ohyda spustoszenia, jest zdefiniowaną rzeczą, w przeciwnym razie
znaczyłoby to, że Jezus każe szukać coś, czego nie można znaleźć. Dlatego to,
co precyzyjnie szukamy, „ohyda spustoszenia” musi być możliwa do poznania,
jeśli zaś nie, stwierdzenie (Jezusa) okazałoby się zbędne. Jednak taki
przypadek nie jest możliwy. W
ekonomii zbawienia nie jest możliwe, by Bóg kazał szukać czegoś, czego nie
można znaleźć.
- Historie św. Mateusza i Łukasza przytoczą fakty i
zdarzenia, które nie występują w pozostałych ewangeliach. W ten sposób
błędem byłoby potraktować Chrystusowe słowo, „o której mówi prorok Daniel”
jakby on chciał przez ten dodatek powiedzieć, że tylko tu w biblii niby
mielibyśmy znaleźć „ohydę spustoszenia”.
- Jest znane, że wyrażenie „ohyda spustoszenia”
pojawia się w 1 i 2 Księdze Machabejskiej, które są w katolickich
wydaniach Biblii. Jest znane i zawsze było utrzymywane przez Ojców, że
Daniel, który był wygnany, przed popadnięciem Jerozolimy w niewolę babilońską
w 585r. p.n.e. przepowiedział „ohydę spustoszenia”, która nastąpiła
podczas apostazji żydów i ich hierarchii, która się zaczęła, kiedy
dostąpił do tronu Antioch IV (Epifanes) w 175r. p.n.e. a która jest
zapisana w Księgach Machabejskich. Podczas, gdy polecenie Chrystusa, by
czytać Daniela jest wyraźne ja stwierdziłbym, że w świetle poprzedniego
Chrystus upomina nas, by czytać Machabeuszów z tego samego powodu, z
którego mamy czytać Daniela.
- Jest nieuniknione w świetle poprzedniego
stwierdzenia, że Chrystus mówi nam, że prorok Daniel przepowiedział
przynajmniej dwa okresy obejmujące „ohydę spustoszenia”: raz w czasach
Machabeuszów i raz w czasach ostatecznych (ostatnich). Mówię przynajmniej
dwa, bo są tacy, którzy twierdzą, że były trzy, (lecz nie potrafią tego
dowieść) w czasie pierwszego powstania żydowskiego 66 do 73 p.n.e. lecz
ten czas nie jest zapisany w Piśmie Świętym, gdy ten inny, czyli okres
Machabeuszów, jest wspominany.
- Następne stwierdzenie odnosi się do „ kto czyta,
niech rozumie” ( Marek 13.12; Mat, 24.15). Co Pan Jezus miał na myśli
mówiąc te słowa? Nasze stwierdzenie w tym myśleniu nie może być tak pewne
jak tych, którzy nas poprzedzili. Znakomita większość opinii katolickich
egzegetów ( którzy interpretują Pismo) napisałoby moim zdaniem co poniższe:
Chrystus każe
czytającym szukać ukrytego spełnienia lub równoległych znaczeń pierwszego
okresu „ ohydy spustoszenia” „Ohyda” czasów ostatnich nie będzie dokładną kopią
wcześniejszego pod każdym względem, lecz będzie bardzo poważnie przypominać to
pierwsze pod względem podobieństwa dla tych, którzy będą patrzeć oczyma WIARY.
- Pierwsza „ohyda spustoszenia” pojawia się zapisana
w kontekście wśród innych miejsc w 1 i 2 księdze machabejskiej; lecz
została również opisana przez Józefa, który opracował rozległy materiał
dokładnie o czasach machabejskich. Może być błędem wziąć stwierdzenie Pana
Jezusa, by czytać Daniela (jednoznacznie), a Machabeuszów (sugestia) jako
ograniczenie do czytania materiału tylko jako odnośników czym „ohyda
spustoszenia” jest, niż raczej jako całość zdarzeń, osób itd., opisać
kontekst pierwszej „ohydy spustoszenia” w celu rozpoznania drugiej i czasu
końca.
- Co do „ w miejscu świętym” oraz paralelnego u św.
Marka „ w miejscu, gdzie być nie powinna’, zajmiemy się tym później. Lecz
sadzę, że odpowiedź będzie
oczywista.
Co do okresu Machabeuszy
(sugestia) polecam katolickie wydanie biblii.
Polegając na tym materiale, potrafię,
jak sądzę, wysnuć następujące wnioski:
„Ohyda spustoszenia” jest jakimś
OBIEKTEM, a drugi ołtarz wzniesiony „na” ( na ołtarzu całopalenia zbudowano
„ohydę spustoszenia” (1 Mach 1.54-62)
przeciw ołtarzowi Boga w żydowskiej świątyni, jako integralną część
bałwochwalczej postaci fałszywego kultu, wprowadzając zastępstwo prawdziwej
ofiary składanej Bogu, w ogólnym czasie apostazji Żydów od prawdziwej religii
objawionej im przez Boga.
Co do przymiotników „na”, „przeciw”, zostały użyte, by opisać umieszczenie drugiego bałwochwalczego
ołtarza w odniesieniu do prawdziwego ołtarza, możemy dostrzec kilka rzeczy; kształt
prawdziwego ołtarza nie musi być poziomy, tj. „płyta”, ponieważ wtedy drugi ołtarz mógłby być w położeniu „przeciw” oryginalnego. Słowa „NA”,
„PRZECIW” są pisemnym sposobem opisania dwóch przedmiotów będących skierowanych
w bliskości, pionowo jeden do drugiego. Po prostu położenie tego „kształtu”
pierwszego ołtarza (prawdziwego ołtarza) musi być takie, żeby można powiedzieć,
że fałszywy ołtarz jest położony zarówno w pozycji NA
( poziomo) jak i „PRZECIW” ( w bliskości do pionowej podstawy oryginalnego ołtarza).
( poziomo) jak i „PRZECIW” ( w bliskości do pionowej podstawy oryginalnego ołtarza).
Popatrz na
obraz poniżej, dla ilustracji:

Niektóre modernistyczne teksty
nie tłumaczą słów „na” i „przeciw” właściwie. W takim przypadku wierzymy, że
biskup Challoner (który przetłumaczył Douay-Reims Bible, używaną prze większość
angielskojęzycznych katolików) właściwie przetłumaczył supra św. Hieronima,
jako „na” i jego contra jako „przeciw”. (Biblia Tysiąclecia też nie
tłumaczy poprawnie przyp. TK)
Jedynym możliwym przykładem
skrzyżowania kształtu prawdziwego pierwszego ołtarza, może być wielka litera
„L”. Jeśli jeden pionowo stojący „Stół” na poziomej linii wielkiej litery „L”
(prawdziwy ołtarz) stół może być prawidłowo nazwany „NA” oryginalnym ołtarzu,
ponieważ oryginalny ołtarz ma pionowe położenie (pionowa linia „L”), który
„STÓŁ” (drugi ołtarz) jest w bezpośredniej bliskości.
Idąc dalej tą analogią, typowy
skrzyżowany ołtarz rytu rzymskiego, mógł być opisany jako oryginalna litera „L”
z naszego przykładu, z kilkoma dalszymi modyfikacjami: spód poziomej linii „L”
jest bardzo długi i my dodajemy na wierzchołek pionowej „L” poziome „nakrycie”
lub linię. Dlaczego tak? Poziome „nakrycie’ pionowej „L” jest miejscem, na
którym spoczywa Tabernakulum i na którym kapłan składa bezkrwawą Ofiarę i gdzie
pionowa linia „L” prowadzi pionową krawędź części Ołtarza.
Lecz, skąd długa, pozioma część „L”
przyszła?
W rycie rzymskim balaski
oddzielają ołtarz od reszty kościoła. Gdy zrobisz krok na drugą stronę balasek,
jesteś literalnie na ołtarzu. Ikonostaza (ekran oddzielający ikony od głównej
części kościoła) we wschodnich rytach Kościoła spełnia tę samą rolę we
wschodnim Kościele, co balaski w Kościele Zachodnim, tzn. oddziela ołtarz od
reszty kościoła. Kolejny dowód, że przestrzeń między balaskami a pionową linią
ołtarza jest ołtarzem: gdy ktoś przychodzi zapytać o coś proboszcza, na pytanie,
gdzie jest Ojciec X? słyszał odpowiedź, „on jest na ołtarzu”!
Czy teraz, gdy stoi poziomym
planie, stoi tam, gdzie tabernakulum? Oczywiście nie! Lecz mimo to, mówi się
„on jest na ołtarzu”, ponieważ faktycznie przebywa we wspomnianej przestrzeni,
przy balaskach.
Teraz, gdy jako część nowego
kultu i czci powstał pionowy „stół” (czytaj, drugi ołtarz) między pionowym
oryginalnym ołtarzem a balaskami, dla pierwszego i jedynego czasu w historii
Kościoła Katolickiego, masz powtórzenie ohydy
spustoszenia z czasów Machabeuszy; z powodu tego, że STÓŁ w NOM jest
bezpośrednio „przeciw” (1Mach 1.55) prawdziwego Rzymskiego ołtarza oraz jest na
wierzchu poziomego planu ołtarza, „przeciw’ i „na’ (1 Mach 1.62) prawdziwego
ołtarza Rytu rzymskiego, ponieważ stół stoi w bezpośredniej bliskości pionowego
ołtarza.
Wracając do Machabeuszów, wiemy,
że okres prześladowania i apostazji z rozpoczął się z czasem panowania
Antiochia „w 137 r. p.n.e. ( 1 Mach 1.11). Wiemy z babilońskich źródeł archiwalnych,
że Antioch zaczął panować „ w szóstym miesiącu szabat 137 r. p.n.e. Okres
prześladowań skończył się ze śmiercią Szymona, ostatniego z pięciu synów
kapłana w Modin.
Tak więc okres prześladowań trwał
40 lat i 5 miesięcy. Myślę, że w cennej uwadze do tego punktu, nawiązując do
eschatologicznej rozprawy, Pan Jezus mówi: „ Nie minie to pokolenie…” Biblijne
pokolenie liczy się, jako okres 40 lat. Każdy obznajomiony z istniejącym
materiałem (który jest przejrzystą przedchrześcijańską wykładnią), odłamu
esseńczyków wie, że materiał ten mówi o ostatniej bitwie w historii świata,
która będzie trwać 40 lat.
W
proroctwie o dniach ostatnich, św. Brygida szwedzka, znana mistyczka
stwierdziła, że ostatnia walka w historii świata będzie trwała 40 lat. Później
uczyniła nieprawdopodobne proroctwo: W 1980 roku niegodziwość będzie dominować.
Nastąpi świętokradztwo, profanowanie i zbrukanie kościołów przez wznoszenie w
nich ołtarzy dla bożków i dla antychrysta, któremu będą składać cześć i
usiłować przekonać innych do tego samego.
Zastanawia mnie,
kiedy to nastąpi? Kiedykolwiek ma być, to teraz jest ten czas. ( Bałwochwalstwo
wyklucza cześć składaną Bogu, to oczywiste) Znany fakt, że mój almanach
„Catholic” donosi, że jak „Apostolska Konstytucja” pisze, Novus Ordo był
sygnowany przez Pawła VI w dniu 3 kwietnia 1969 r. ( w czasie Świąt
Wielkanocnych w tym roku) i że Novus
Ordo było nakazane prawem w ostatecznej formie od 1 grudnia 1974 r.
Obecnie nasz
sposób wyliczania czasu jest dziwnie nienormalny; nie istnieje rok – 0 - . Od
razu przechodzimy z 31 grudnia p.n.e. do 1 stycznia n.e. To znaczy, że
wydarzenia z p.n.e. są rok mniej odległe od nas, niż suma dwóch liczb
całkowitych. W większości opinii, rok narodzenia Pana Jezusa o 2 do 3 lat
poprzedzał rok śmierci Heroda Wielkiego. Data śmieci Heroda jest jedną z najbardziej
pewnych dat w całej starożytności, dzięki Józefowi, który stwierdził, że wydarzenie
to miało miejsce w 36 roku panowania Heroda. W tym czasie nastąpiło zaćmienie
księżyca widoczne w Jerozolimie, które wydarzenie kończyło obchody żydowskiej
Paschy. Datą, w której nastąpiła śmierć Heroda i zaćmienie księżyca był wtorek,
13 marca 4 r. p.n.e. około godziny 13 28 wg kalendarza juliańskiego.
Później potrójna koniunkcja Jowisza, Saturna i konstelacji Ryb w 7 r. p.n.e.
została odebrana przez większość naukowców, jako „Gwiazda betlejemska” z
ewangelii św. Mateusza. W naszym roku 1974 mogła być 1980 rocznica narodzenia
Pańskiego. Interesujące... minimalnie dla tego z nas, kto jeszcze wierzy w
prywatne objawienia.
Te szczegóły są dowodem, że „Dionizy mniejszy”,
który odpowiada za wprowadzenie liczenia lat, w sposób zamierzony spowodował,
że era chrześcijańska jest o rok wcześniejsza, niż Narodzenie Pana Jezusa.
Jeśli rok 7 p.n.e. był rokiem, w którym faktycznie odbyły się wydarzenia związane
z Narodzeniem Pana Jezusa, rok 6 p.n.e. mógł być rokiem 1 n.e. Jest kilka
wersji wspomnianego proroctwa św. Brygidy, że zacznie się „W 1980 roku” jak gdyby św. Brygida losowała między prawdziwym
rokiem 1980 a
naszym rokiem 1980, które nie są takie same.
Lecz, wracając
do okresu Machabeuszów, żydów zmęczyło oddzielenie ( od pozostałych narodów) i
zaczęli pożądać by być jak poganie wokół nich. Podczas przejmowania religii (
bałwochwalstwa) od pogan, tracili prawo do wolności i chcieli zbudować
pogańskie miasto z czcią bałwochwalstwa. My
nazywamy coś takiego religijnym synkretyzmem. „Żydzi stali się awangardą
synkretyzmu” „Zmienili swoja konstytucję, i złamali zobowiązania wobec Jahwe’.
„ Święte świętych stało się centralnym miejscem bałwochwalstwa żydów. Święte świętych było związane z boską
obecnością, znane jako Shekinah,
które uobecniały sakramentalną obecność boską w naturze. Podobnie nasze
tabernakula, które zawierają rzeczywiste Ciało i Krew Pana Jezusa (boska
obecność), zostały po okresie watykańskim II wyprowadzone z naszych ołtarzy. W
wielu przypadkach zostały przesunięte na stronę a nawet niektóre zostały
umieszczone w zakrystii. „ I nigdy w historii Izraela kobiety nie zostały
dopuszczone do żydowskiej liturgii, z wyjątkiem obecnej w tym czasie „ohydy
spustoszenia; one wszystkie były na ołtarzu”
(komentarz do 2 Mac. 6:4). ” Świątynia była pełna
rozpusty i uczt, na których poganie zabawiali się z nierządnicami, a na
świętych dziedzińcach zbliżali się do kobiet, ponadto zaś jeszcze do wnętrza
świątyni wnosili to, czego się nie godzi.”
(2 Mac 6:4) Renegat, czy apostata żydów umocnił i okupował Miasto Dawida w
Jerozolimie, z którego zrobili swoją cytadelę AKRA. Miasto Dawida okupowane w
czasie Machabeuszy znane było jako OBSZERNE ZACHODNIE WZGÓRZE.” Ponieważ jest
to centralny punkt, wspomniałbym czytelnikom by potwierdzić, że jedna z dwóch
Jerozolim lub Nowej Jerozolimy biblijnej, obie przypisane są do miasta
Dawidowego.
W tym czasie dzielnica Miasta Dawida zajmująca Jerozolimę, nazywała się
“Zachodnie Wzgórze”.
Przymiotnik „obszerny” dla zachodniego
wzgórza pojawia się w wielu rozległych komentarzach do tego tematu.
Obecnie Ojcowie utrzymują, że istnieją
rozmaite teksty w księgach biblii, które faktycznie mogą być dziełem
Opatrzności Bożej. Księga Daniela istnieje w dwóch (rodzajach) wersjach:
greckiej i hebrajskiej. Nie są one identyczne. Aramejski tekst Daniela 9.27 różni
się od tłumaczenia greckiego. Stan ohydy
spustoszenia będzie na skrzydle świątyni.
Na
skrzydle zaś świątyni będzie ohyda ziejąca pustką Dan. 9:27
Św. Hilary Doktor Kościoła w wykładzie (
rozprawie) 2 rozdziału 2 Listu do Tesaloniczan o Antychryście. Twierdzi on, że
Świątynią Boga (2 Tes 2.2 - 4) jest bez wątpienia Kościół. Lecz co oznacza Skrzydło? Być może, „Ohyda
spustoszenia”, która będzie widziana w Kościele, będzie tylko w części
Kościoła, „Nowej Jerozolimy”, a jeśli tak, to co jest częścią?
Wyraz „Skrzydle” był używany w starożytności w tym samym celu, co obecnie:
zachodnie SKRZYDŁO szpitala, na przykład. Tylko jeden cytat z Pisma Świętego jest
potrzebny, by to udowodnić. „Wszyscy odważni zebrali się koło niego i
prawe skrzydło zostało przez nich
starte.” 1 Mach 9.14 BT.
Teraz renegat i apostata Żydów, zbudował
Miasto Dawida, który okupował OBSZERNE ZACHODNIE WZGÓRZE w Jerozolimie, ich
cytadelę.
Czyż nie jest ciekawe, że Nowa
Msza, która ma stół i drugi ołtarz, jako integralną część bałwochwalstwa, jest
obecna tylko w Rycie Rzymskim, który jest obszerną zachodnią częścią ( prawie 98%) Katolicyzmu,
jako odmienny od Wschodniego czy orientalnego Skrzydła, które ciągle używa starych sakramentalnych form,
włączając Mszę i żadnego nowego drugiego ołtarza!
Czwarty Arcykapłan,
Czwarty (Fałszywy) Papież?
Co można powiedzieć o Arcykapłanie Żydów
z w czasach Machabejskich?
Oniasz III jest ostatnim pozornym
i ważnym arcykapłanem w czasie apostazji. Został on zastąpiony przez swojego
brata Jazona, który uzyskał urząd Arcykapłana w wyniku oszustwa ( 2 Mach 4. 6-9
BT) i który zaczął religijny synkretyzm ( 2 Mach 4. 9-13). Był on znany, włączając w to autora Ksiąg
Machabejskich, jako „Król Jan”. Znany jest również z kapelusza, noszonego
zawiązanego wokół brody. Autor 2 Księgi Machabejskiej ( pamiętaj o natchnieniu
i nieomylności) powiada, że Jazon był „niezwykłej nikczemności bezbożnikiem,
nie-arcykapłanem,” 2 Mach 4.13. Jazon naśladował Menelaosa, który również
zdobył urząd Arcykapłana przez oszustwo (2 Mach 4. 23-25). Prócz tego Menelaos
wprowadził narzucony kult, fałszywą ofiarę z pomocą świeckiego ramienia króla
Antiocha, który narzucił fałszywą ofiarę. Dlatego drugi fałszywy Arcykapłan z
czterech Menelaos, narzucił fałszywą ofiarę. Menelaos zrobił karierę
przy pomocy brata Lizymacha, który rządził bardzo krótko i zmarł gwałtowną
śmiercią: Samego świętokradcę zamordowali koło skarbca. 2 Mach 4.42. Niektórzy
tłumacze piszą: „zabili go nad skarbcem”. Warren H. Carroll, The Founding of Christendom, p. 236:”
Wysłał swojego brata Lizymacha, by zabrał dosyć ze skarbu ze Świątyni w
Jerozolimie, żeby zaspokoić braki a ludzie w Jerozolimie oburzyli się i zabili
Lizymacha” (Christendom Press, 1985)
Każdy, kto przeczytał książkę Dawida
Yallopa “W imię Boga” (o śmierci Jana Pawła I) wie, że cała książka jest o
śmierci Jana Pawła I i o skarbach Watykanu. Autor przedstawił istotne okoliczności,
że trzeci papież po SW II został zabity z tego dokładnie powodu, że zamierzał
zabrać pieniądze ze skarbca watykańskiego, co spowodowało wielki problem dla
pewnych osobników. Podobieństwo do Lizymacha, trzeciego fałszywego arcykapłana
w czasie ohydy spustoszenia w czasach machabejskich jest zaskakujące.
Po śmierci Lizymacha, Menelaus ponownie rozpoczął swoje „arcykapłaństwo”,
lecz ostatecznie został zamordowany (2 Mach 13.7). Powiedziano o nim, „nikczemny
świętokradca”, „gwałciciel prawa” (2 Mach 13.6-7).” popełnił on bowiem wiele grzechów
przeciwko ołtarzowi.” 2 Mach. 13.8.
Ostatnim
z czterech fałszywych arcykapłanów jest Alkimos, który pod pewnymi względami
jest najbardziej niebezpieczny ze wszystkich ponieważ jego działanie jest
najlepsze.
On
uzyskuje nominację, jak wzmiankuje 2 Mach 14:3-4, ale on umyślnie profanuje się
w czasie przebywania w towarzystwie pogan, widząc, że nie jest to bezpieczne
dla niego ani dla dostępu do ołtarza (2 Mach 14:3). Biskup Challoner znany ze
swoich odręcznych notatek, stwierdza, że Alkimos "ze względu na tu
wymienione odstępstwo był niezdolny do pełnienia funkcji arcykapłana...jak
Menelaus był przed nim...jeszcze żaden z nich nie był naprawdę arcykapłanem...zadając
się z poganami, to jest biorąc udział w ich bałwochwalczych nabożeństwach
(Mach.14:3,Douay-Rheims zapis).
Alkimos
jest odstępcą, jednym z zdrajców żydowskich. "I oto przyszedł do niego
niegodziwy i bezbożny lud Izraela i szedł na ich czele Alkimos, który żądał
uczynienia go arcykapłanem"
(1 Mach 7:5). On jest na czele niegodziwego i bezbożnego Izraela i sprawuje urząd z ramienia Demetriusa, urząd, którego nie mógł uzyskać z uwagi na swoje odstępstwo. Powiedziałem, że on był najlepszym z nich wszystkich aktorem. Autor Anchor Bible Series stwierdza, że on tak (omamił?) lud Izraela że uważany był wśród nich jako "Pobożny Alkimos".
(1 Mach 7:5). On jest na czele niegodziwego i bezbożnego Izraela i sprawuje urząd z ramienia Demetriusa, urząd, którego nie mógł uzyskać z uwagi na swoje odstępstwo. Powiedziałem, że on był najlepszym z nich wszystkich aktorem. Autor Anchor Bible Series stwierdza, że on tak (omamił?) lud Izraela że uważany był wśród nich jako "Pobożny Alkimos".
Nie
jest moim zamiarem napisać komentarz do ksiąg machabejskich, lecz zaledwie
wskazać pewne podobieństwa z naszym wiekiem. Synkretyzm rozpoczął się z wyborem
Angelo Roncalego, który przyjął imię Jana XXIII. Po swoim wyborze skarżył się z
sarkazmem, że w jego aktach było wyraźne stwierdzenie, „podejrzany o
modernizm”, jak gdyby to był wielki żart. Św. Pius X nazwał modernizm „ herezją
wszystkich herezji”. W magazynie 30 Dni, kilka
lat temu, głowa włoskich masonów ogłosił, że Jan XXIII był jednym z ich
członków, bardzo aktywnym członkiem! Wielki Mistrz Wielkiego Wschodu Włoch
stwierdził: „Co do tego, że wydaje się, że był wprowadzony
(do masońskiej loży) w Paryżu i uczestniczył w pracy w warsztatach w Istambule”. Zaprzysiężony pod przysięgą jeden z ochroniarzy kard. Roncalego (Jana XXIII) wyznaczony do ochrony w latach, gdy był w Paryżu oficjalnym przedstawicielem Watykanu, przysięgał, że odprowadzał Roncalego do siedziby masonerii bardzo często. Teraz ja pytam się, jak ktoś, kto jest poza społecznością Kościoła (uczestnictwo w masonerii automatycznie wyklucza z Kościoła) Może być Głową Kościoła?. Sprzeczność sama w sobie. (W czasie Odstępstwa 2 Tes. 2.2 jest to możliwe przyp. mój TK)
(do masońskiej loży) w Paryżu i uczestniczył w pracy w warsztatach w Istambule”. Zaprzysiężony pod przysięgą jeden z ochroniarzy kard. Roncalego (Jana XXIII) wyznaczony do ochrony w latach, gdy był w Paryżu oficjalnym przedstawicielem Watykanu, przysięgał, że odprowadzał Roncalego do siedziby masonerii bardzo często. Teraz ja pytam się, jak ktoś, kto jest poza społecznością Kościoła (uczestnictwo w masonerii automatycznie wyklucza z Kościoła) Może być Głową Kościoła?. Sprzeczność sama w sobie. (W czasie Odstępstwa 2 Tes. 2.2 jest to możliwe przyp. mój TK)
Może to
zwykły przypadek, lecz jak Jazon, (pierwszy fałszywy arcykapłan w czasach
machabejskich) miał przydomek “Król Jan” przedstawiany jest jako noszący na
plecach kapelusz zawieszony na szyi, czy ktoś pamięta „sombrero” Jana XXIII,
jak je zaczął nosić?
Okresy Ohydy spustoszenia
1 Ohyda 2 Ohyda Jazon
– fałszywy arcykapłan Jan
XXIII papież, niekatolik
Przedstawiany
jest jako noszący na plecach kapelusz zawieszony na szyi
|
Często widywany z kapeluszem na
plecach
|
Apostazja i Synkretyzm eksplodował podczas jego rządów
|
Apostazja i Synkretyzm wybuchnął
podczas jego pontyfikatu razem z SW II
|
Przydomek „Król Jan”
|
Przyjął imię Jan
|
Zdobył urząd arcykapłański
przez oszustwo
|
Wątpliwy wybór (zobacz artykuł
kard. Siriego), antykatolickie idee i uczestnictwo w loży masońskiej
|
Menelaus –
fałszywy arcykapłan Paweł
VI – papież niekatolik #2
Zdobył urząd arcykapłański
przez oszustwo
|
Zdobył urząd papieża przez
oszustwo (rozeznany w artykule kard Siri)
|
Drugi z czterech fałszywy arcykapłan
|
Drugi papież z czterech, którzy
nie są katolikami
|
Narzucił ohydę spustoszenia, fałszywą
ofiarę, i integralną część, która jest drugim ołtarzem “nad i przeciw” (1
Mac. 1:57,62) ołtarza Bożego
|
Narzucił ohydę spustoszenia, która
jest Nową Msza (NOM), a integralna część, która jest stołem, czy drugim ołtarzem
“na” i „nad ” rzymskiego Ołtarza, Ołtarza Bożego
|
Lizymach
– fałszywy arcykapłan #3 Jan Paweł I– papież#3 w Odstępstwa.
Panował bardzo krótko i został
zamordowany obok skarbca (2 Mac. 4:42)
|
Panował przez 33 dni i według
wielu, został zamordowany przy banku watykańskim
|
Jest trzecim fałszywym
arcykapłanem z czterech
|
Jest trzecim papieżem w
Odstępstwie
|
Alkimos
– fałszywy arcykapłan #4 Jan Paweł II
– papież #4 Odstępstwa.
Ostatni fałszywy arcykapłan
|
Czwarty papież Odstępstwa
|
Przekonuje prawie wszystkich,
że jest pobożny
|
Przekonuje prawie wszystkich,
że jest papieżem maryjnym
|
Najbardziej niebezpieczny z wszystkich
|
Najbardziej zwodniczy i
charyzmatyczny z wszystkich
|
Złączył się z poganami (2 Mac. 14:3)
|
Złączył się z fałszywymi
religiami
|
Porażony paraliżem tak, że jego
usta się zamknęły i nie mógł wypowiedzieć ani słowa, by dać polecenia do jego
domu (1 Mac. 9:55)
A następnie zmarł w wielkich
boleściach. (1 Mac. 9:56.)
|
Był porażony drgawkami i
zasadniczo niezdolny wypowiedzieć żadnego słowa lub wydać polecenia
dotyczącego Watykanu
Zmarł w wielkich boleściach
krótko po tym, jak został sparaliżowany, że nie mógł wypowiedzieć żadnego
słowa
|
W tym jednak czasie Alkimos został
porażony, a jego przedsięwzięcie unicestwione. Jego usta się zamknęły dotknięte
paraliżem. Nie mógł już nic powiedzieć ani nawet wydać ostatnich rozporządzeń
co do swego domu. Wtedy też Alkimos w wielkich boleściach zakończył swe życie.
1 Mach. 9.55
Obrzydzenie Zajmuje Zachodnie Skrzydło
Apostazja żydów i ohyda
spustoszenia zajmuje obszerne
zachodnie skrzydło miasta
|
Ohyda spustoszenia zajmuje
obszerne, zachodnie skrzydło Kościoła rzymskiego rytu; w przeciwieństwie do
rytu wschodniego, który nie ma Novus Ordo
|
W czasie pierwszej ohydy,
rozpoczętej przez Jazona żaden z tych mężów nie był prawdziwym arcykapłanem.
(2Mach 4.13) Wszyscy oni uzyskali urzędy przez oszustwo i/lub byli niezdolni do
Arcykapłaństwa z powodu apostazji (2 Mach 14.3). ( uwaga Douay-Rheims).
Podobnie czterej papieże biegu apostazji uzyskali urząd wątpliwym sposobem i
nie są zdolni do Wysokiego Kapłaństwa (pontyfikatu) z powodu ich publicznej
herezji (Kan. 188.4 KPK z 1917r). Oni są antypapieżami (opinia autora przyp. TK).
Istnieje nota papieża Bonifacego II z 531r.związana z tą sprawą, w której odnosi się do papieży “Papieże Stolicy Apostolskiej.” (Denz.
200b)
W tym samym przypisie biblijnym (2 Mach
14,3) Challoner wyjaśnia, jaka jest relacja prawdziwego arcykapłana z
Machabeuszami: ..” prawdziwym arcykapłanem był wśród Machabeuszy ten, kto
był również z pokolenia Aarona i wyłącznie trzymał się ich religii i był
wyświęcony zgodnie z rytem nakazanym w prawie Mojżeszowym”. Machabeusze
trzymali się wyłącznie tradycyjnej wiary i obrzędów święceń zgodnie z
tradycyjnym rytem.
Podobnie teraz prawdziwe kapłaństwo trwa
w tych, którzy mocno trwają w religii głoszonej im i wyświęcają i konsekrują
zgodnie z tradycyjnym rytem. Ci, którzy zachowali tradycyjne ryty, lecz nie
zachowują tradycyjnej wiary lub są związani z okropnościami Vaticanum II/ Nowym
Kościołem, nie posiadają prawdziwej wiary.
Maria Julia Jahenny, znana stygmatyczka
z Bretanii, słyszała szatana mówiącego do Chrystusa: „ Przez jakiś czas będę panem wszystkich tych rzeczy, wszystko będzie pod
moją kontrolą, nawet Twoja świątynia i Twoi ludzie”. Kilka dalszych
wyjątków z Marii: „.. będę nieustannie dążył do zaprzestania Mszy Świętej …”29
marca 1879 r. „ opuszczony Kościół , bez najwyższej Władzy ( Głowy), która
rządzi i kieruje nim..” 10 maja 1904 r. Maria Julia Jahenny powiedziała: „Daję
wam ostrzeżenie. Uczniowie, którzy nie są z Mojej Ewangelii pracują mocno, pod
wpływem przeciwnika dusz, by zmienić idee i Mszę, która zawierać ma słowa
okropne w Moich Oczach. Gdy nadejdzie fatalna godzina, gdy wiara moich kapłanów
zostanie poddana próbie, tym tekstem będzie się celebrować Mszę w drugim
okresie. Pierwszym okresem mojego kapłaństwa jest kapłaństwo pochodzące ode
mnie. Drugim jest okres prześladowań, kiedy wrogowie Wiary i świętej religii będą
narzucać ich formuły w
książkach w czasie innej celebracji. Wielu moich świętych kapłanów odrzuci te
księgi, używając tych za słowami abbys.
Nieszczęśliwie, wśród nich będą tacy,
którzy zaakceptują zmiany”. O tym dniu powiedziano: rozprzestrzenianie duszpasterzy….którzy zostaną zastąpieni przez
innych, ukształtowanych przez piekło, wprowadzane wady we wszystko, wszelakie
niegodziwości, perfidie, ….nowe nauczanie nowych sakramentów, nowe świątynie….
Nowa Msza jest bez wątpliwości Ohydą
Spustoszenia przepowiedzianą przez Naszego Pana, jako jeden z pierwszorzędnych
znaków końca świata.
Drugim jest SW II, jako zapowiedziane
Odstępstwo 2 Tes 2.2-9 ( przyp. mój TK)
Winem zapalczywości swojego nierządu napoiła wszystkie
narody
Nierządnica Babilonu siedzi na siedmiu wzgórzach.
Każdy egzegeta stwierdzi, że to jest Rzym, „wielkie miasto” Apokalipsy.
„W
Apokalipsie, Babilon jest figurą Rzymu, miasta bałwochwalczego kultu,
rozwiązłości, rozpusty i politycznych prześladowań”.
Św.
Piotr osobiście pisząc swój pierwszy list do Rzymian, nazywa Rzym Babilonem.
„Pozdrawia
was ta, która jest w Babilonie razem z wami wybrana, oraz Marek, mój syn”1P 5.13
5,13 "Ta" - Wlg dodaje: "Kościół"
(ekklesia jest rodzaju żeńskiego): "w Babilonie" - symboliczna nazwa
Rzymu; "Marek" - ewangelista; "syn" - w sensie duchowym.
Św. Piotr pisze z Rzymu, jednak nazywa
go Babilonem. Rozpoznaje, czym Kościelny Rzym stanie się przy końcu czasu –
nierządnicą, która odrzuciła wiarę Chrystusa, a cudzołożyła z fałszywymi
bożkami i uprawiała bałwochwalstwo, tak jak prawdziwy Kościół Starego
Testamentu nazywany był „nierządnicą” biorącą udział w nieautentycznej czci. (
Prawdziwy Kościół Katolicki w swoim oficjalnym nauczaniu pozostaje
nieskazitelny (bezbłędny) i na zawsze pozostanie bezbłędny, dlatego, że jest
jedynym prawdziwym Kościołem, Kościołem ustanowionym przez Jezusa Chrystusa.
Posoborowy kościół jest sektą, jest nierządnicą.
Co więcej, nierząd w Piśmie Świętym był
używany wyłącznie dla duchowego nierządu: uganianie się za fałszywymi bogami,
bałwochwalstwo.
"Częścią
Konsekracji, która została zmieniona w błędny i heretycki sposób, jest forma
konsekracji wina". ( niezgodna ze słowami Pana Jezusa)
W Nowej Mszy zostały zmienione słowa
konsekracji wina z ….
TO JEST BOWIEM KIELICH KRWI
MOJEJ, NOWEGO I WIECZNEGO PRZYMIERZA:
TAJEMNICA WIARY, KTÓRA BĘDZIE WYLANA ZA WAS I ZA WIELU NA ODPUSZCZENIE GRZECHÓW.
TAJEMNICA WIARY, KTÓRA BĘDZIE WYLANA ZA WAS I ZA WIELU NA ODPUSZCZENIE GRZECHÓW.
Na ….. TO JEST
BOWIEM KIELICH KRWI MOJEJ, NOWEGO I WIECZNEGO PRZYMIERZA: KTÓRA BĘDZIE WYLANA
ZA WAS I ZA WSZYSTKICH, ŻE GRZECHY MOGĄ BYĆ ODPUSZCZONE
Jednakże, ponieważ nikt nie może zmienić słów
konsekracji (św. Tomasz z Akwinu), skutkuje to unieważnieniem skutków
konsekracji. (Dotyczy Mszy angielskojęzycznych) (przyp. TK)
"Zobaczyłam
znowu nowy i dziwny Kościół, który oni próbowali zbudować. Nie było w nim nic
świętego... Ludzie miesili chleb w krypcie poniżej...
ale on nie podnosił się, ani oni nie otrzymywali Ciała Naszego Pana, ale
tylko chleb. Ci, którzy byli w błędzie przez nich niezawinionym i którzy
pobożnie i płomiennie pragnęli Ciała Jezusa otrzymywali pocieszenie duchowe,
ale nie działo się to przez przyjmowanie Komunii. Wtedy mój Przewodnik (Jezus)
powiedział: TO JEST BABEL". Anna
Katarzyna Emmerich
Czyż nie jest to
ten przypadek, kiedy Apokalipsa mówiąc o nierządnicy Babilonu stwierdza wielokrotnie
„ winem zapalczywości swojego nierządu
napoiła wszystkie narody”?
Apokalipsa 18.3
bo winem zapalczywości swojego nierządu napoiła wszystkie
narody,
i królowie ziemi dopuścili się z nią nierządu,
a kupcy ziemi wzbogacili się ogromem jej przepychu».
i królowie ziemi dopuścili się z nią nierządu,
a kupcy ziemi wzbogacili się ogromem jej przepychu».
Apokalipsa 14.8
A inny anioł, drugi, przyszedł w ślad mówiąc: «Upadł,
upadł wielki Babilon,
co winem zapalczywości swego nierządu napoił wszystkie narody!»
co winem zapalczywości swego nierządu napoił wszystkie narody!»
Apokalipsa 16.9
A wielkie miasto rozpadło się na trzy części i miasta pogan
runęły.
I wspomniał Bóg na Wielki Babilon, by mu dać kielich wina - gniewu zapalczywości swej.
I wspomniał Bóg na Wielki Babilon, by mu dać kielich wina - gniewu zapalczywości swej.
Apokalipsa 17.1-2
Potem przyszedł jeden z siedmiu aniołów, mających siedem czasz,
i tak odezwał się do mnie:
«Chodź, ukażę ci wyrok na Wielką Nierządnicę,
która siedzi nad wielu wodami, z którą nierządu się dopuścili królowie ziemi,
a mieszkańcy ziemi się upili winem jej nierządu».
i tak odezwał się do mnie:
«Chodź, ukażę ci wyrok na Wielką Nierządnicę,
która siedzi nad wielu wodami, z którą nierządu się dopuścili królowie ziemi,
a mieszkańcy ziemi się upili winem jej nierządu».
Kościół
posoborowy popełnił duchowe cudzołóstwo, uosobione przez nieprawdziwe uwielbienie,
które charakteryzuje świętokradcza i fałszywa Msza (NOM).
Co więcej,
hierarchowie soborowego Kościoła modlą się mieszając razem z fałszywymi wyznaniami
obecnymi na całej ziemi; jako rezultat przekraczają I Przykazanie Boże, które
najbardziej obraża Boga. Aby przestrzegać I Przykazania, około 30 ( w
przybliżeniu) pierwszych papieży cierpiało okrutne męczeństwo. Z tego samego
powodu młode dziewczyny, jak św. Filomena,
heroicznie znosiły ohydne tortury, a miliony chrześcijan było
wieszanych, ścinanych, aby nie modlić się do fałszywych bogów i nie składać
hołdu fałszywym bogom. W rezultacie duchowego nierządu (tj. fałszywego ekumenizmu),
Kościół SW II jest winny krwi świętych.
Czytaj Słowo
Boże o nierządzie Babilonu:
„ i w niej znalazła się krew proroków i
świętych, i wszystkich zabitych na ziemi.” Ap 18.24
W takim stopniu,
w jakim Rzym stracił Wiarę, stał się wrogiem prawdziwego Kościoła i stał się
winnym krwi wielu proroków i świętych Kościoła katolickiego.
Tak jak Nasz Pan
oddał się w ręce nieprzyjaciół w czasie Swej Męki, tak pozwala modernistom oddać
Swój Kościół w ręce wrogów w czasie tej Męki.
30 czerwca
1968r. sekta Vaticanum II adoptowała nowy ryt wyświęcania księży, jak również nowy
sposób konsekracji biskupów. Nowy sposób wyświecania jest istotnie i zasadniczo
rytem anglikańskim, który to rytuał ( anglikański rytuał) został przez papieża
Leona XIII uznany za nieważny. (List "Apostolicae Curae" papieża
Leona XIII datowany na 13 września 1896 roku) Przypominam „Świadectwo
Mojżesza”, które zawiera następujące zdanie: „ w ostatnich dniach, będą
niewolnicy obok mych ołtarzy, którzy nie są prawdziwymi kapłanami, lecz
niewolnikami”. Widzieliśmy owoce szalbierczej „Ordynacji”: pedofilii,
homoseksualistów, lubieżnych mężczyzn, wśród innych rzeczy.
Czy prorocy podają dokładny czas Nowej Mszy?
Zanim posuniemy
się do przodu i podamy dowód, że prorok Daniel daje nam datę Nowej Mszy, która
jest Ohydą Spustoszenia i zaprzestaniem krwawej Ofiary, musimy odpowiedzieć na
wątpliwość, jaka powstanie w tej sprawie.
Są tacy, którzy
mówią, że prawdziwe zrozumienie czasu trwania cierpienia jest to, że 7 lat (lub
½ tego) i że zaprzestanie nastąpi (zdarzy się) „ w środku tygodnia”, lub „w
połowie tygodnia” i na końcu 1260 dni lub 3 i ½ roku.
Od czasu, kiedy
Nowa Msza została zadekretowana na Wielkanoc, 3 kwietnia 1969r. przez Pawła VI
w Apostolskiej konstytucji o Nowej Mszy, upłynęło więcej niż 30 lat, i dlatego
zaprzestanie Mszy św. Wszechczasów nie może być „Ohydą spustoszenia” wg nich.
Czy jest dowód,
że okres zaprzestania mógłby trwać dłużej? Tak, 1260 dni przedstawionych w
Apokalipsie są rozumiane przez wielu egzegetów jako symboliczny okres
prześladowań, który traktują niekoniecznie literalnie.
Biblia jerozolimska, Apokalipsa 11.3
Odnośnik: „ten okres ( trzy i połowa lat) z proroka Daniela, stał się symbolem prześladowań
Łk 4.25; JM 5.17. To są prześladowania rzymskie”.
Daniel daje datę Nowej Mszy
Chrystus i Msza
św. są nierozerwalnie związane. A proroctwo proroka Daniela jest zakryte aż do
„rozszerzenia” słowa, jak to widzimy. Musimy więc zapytać, kiedy jest „rozszerzenie”
słowa w Nowym testamencie? Pan Jezus nakazuje Apostołom w czasie
Wniebowstąpienia zacząć najpierw od Jerozolimy, następnie Judei i Samarii,
następnie reszta świata. Św. Paweł jest prawdziwie apostołem pogan (nie żydów).
To „rozszerzenie” Wiary poza Jerozolimą i Judeą zaczyna się rzeczywiście z
nawróceniem się św. Pawła. W czasie męczeństwa św. Szczepana ogólne prześladowanie
i rozejście się z wyjątkiem Apostołów,
którzy zostali w Jerozolimie.
„Wybuchło
wówczas wielkie prześladowanie w Kościele jerozolimskim. Wszyscy, z wyjątkiem Apostołów, rozproszyli się
po okolicach Judei i Samarii.” Dz. 8.1
Dlaczego?
Dlatego, ponieważ „rozszerzenie słowa” by
zająć cały świat oczekiwało nawrócenia św. Pawła. Lecz kiedy św. Paweł
rozpoczął swoje duszpasterstwo? To mogło
się zacząć tylko w przypadku jego nawrócenia. Zanim to nastąpiło, zrównał się z
wrogami. Wewnętrznym dowodem są dzieje Apostolskie i Listy św. Pawła, które
umieszczają męczeństwo św. Szczepana w zimie 36/37 roku AD, to jest między
przesileniem zimowo- wiosennym 36
a 37 AD.6
Święty
Paweł przedstawiany jest jako ten, „który trzymał płaszcze tych, którzy
kamienowali, a on wyrażał zgodę na śmierć św. Szczepana”.
Katolicka Biblia Dz. 7. 58-60 „Wyrzucili
go poza miasto i kamienowali, a świadkowie złożyli swe szaty u stóp młodzieńca,
zwanego Szawłem.”7
Wielu teologów
wierzy, że męczeństwo św. Szczepana było powodem nawrócenia św. Pawła. Jego
nawrócenie powiedziano (jednomyślnie) nastąpiło krótko po śmierci Św. Szczepana
w 37 AD. Można wierzyć, że on ( św.
Szczepan) zdobył łaskę nawrócenia gwałtownika Saula, który był wśród
odpowiedzialnych, za śmierć pierwszego męczennika. (Dz. 22, 20; 7, 60).
Jego śmierć
zapoczątkowała prześladowanie Kościoła i chrześcijanie się rozproszyli. 8
Teraz prorok
Daniel mówi o śmierci lub ‘odcięciu się” od Mesjasza i o „zaprzestaniu
codziennej ofiary krwawej” Mszy św. a jego proroctwo cały czas biegnie
(wschodzi). W 9 rozdziale proroka Daniela słynne proroctwo „tygodni”. W tym proroctwie każdy dzień jest
generalnie ( i zawsze był) rozumiany jako 1 rok. Zasadniczo bierzemy dzień za
rok.
Siedem tygodni nie
powtarza się drugi raz, lecz przerwa czasowa jest jasno zamierzona, by być sumą
siedmiu tygodni i sześćdziesięciu dwóch tygodni, tzn. 69 tygodni do „zabicia”
lub przetłumaczone jako „odcięcie się” od Mesjasza lub odcięcia się od Mszy św.
69 tygodni równa
się 483 dni (69x7). Opierając się, że dzień za rok, 483 dni lub 69 tygodni równa
się 483 latom.
Końcową częścią zagadki ( puzzle) jest „czterokroć”.
W żydowskim
prawie sprawca kradzieży owcy musiał zrekompensować czterokrotne szkodę.
„ Jeśliby ktoś ukradł wołu lub owcę i
zabiłby je lub sprzedał, wówczas zwróci pięć wołów za jednego wołu i cztery
jagnięta za jedną owcę” Ex 22.1 (
21.37 BT)
W ten sam sposób
powiedział król Dawid, kiedy ukradł Uriaszowi Hetycie żonę i spowodował jego
śmierć, a w przypowieści wypomniał mu to prorok Natan. Przypowieść jest o
bogatym człowieku.
„Raz przyszedł
gość do bogacza, lecz jemu żal było brać coś z owiec i własnego bydła,
czym mógłby posłużyć podróżnemu, który do niego zawitał. Więc zabrał owieczkę
owemu biednemu mężowi i tę przygotował człowiekowi, co przybył do niego” (2 Sam
12.1)
I posłuchaj
tego:
„ Dawid oburzył się bardzo na tego
człowieka i powiedział do Natana: «Na życie Pana, człowiek, który tego dokonał,
jest winien śmierci. Nagrodzi on za owieczkę w czwórnasób, gdyż dopuścił się
czynu bez miłosierdzia».” 2 Sm 12. 5-6
Tak, więc karą za kradzież jest
„czterokroć”.
W historii o
Zacheuszu, Zacheusz mówi do Jezusa:
«Panie, oto połowę mego majątku daję ubogim, a jeśli kogo w czym skrzywdziłem,
zwracam poczwórnie». Łk 19.8
Na koniec jest
najważniejsze zdecydowane przeklęcie nierządnicy Babilonu.
„Odpłaćcie jej tak, jak ona odpłacała, i za jej czyny oddajcie
podwójnie:
w kielichu, w którym przyrządzała wino, podwójny dział dla niej przyrządźcie!” Ap 18.6
w kielichu, w którym przyrządzała wino, podwójny dział dla niej przyrządźcie!” Ap 18.6
Podwójnie razy podwójnie jest czterokroć.
Kara za
kradzież Baranka, za kradzież ( fałszywa ofiara) jest czterokrotna.
Dlatego:
4 ( czterokroć) x 483 lata = 1932 lata.
1932
lata + 37 A .D.
( nawrócenie św. Pawła i rozszerzanie słowa Daniel 9 = 1969 A .D.
Jezus
Chrystus został zabity w czasie Paschy. Dlatego Msza św. również została zabita
w Paschę.
Data Apostolskiej Konstytucji Pawła VI o Nowej
Mszy została wydana
w Wielkanoc 3 kwietnia 1969r.
Nowa
Msza jest Ohydą Spustoszenia – Ohyda Spustoszenia przewidziana przez proroka
Daniela i wspomniana przez Naszego Pana Jezusa Chrystusa ( Mat 24.15) jest
jednym ze znaków końca.
6The
Jerusalem Bible., Chronological Table, p. 468.
7 Catholic
Biblical Encyclopedia New Testament, p. 487.
8 Ibid., p. 610.
Tłumaczenie
TK
Kto czyta, niech rozumie
Rdz 4.1 Abel był pasterzem trzód, a Kain uprawiał
rolę. Gdy po niejakim czasie Kain
składał dla Pana w ofierze płody roli, zaś Abel składał również
pierwociny ze swej trzody i z ich tłuszczu, Pan wejrzał na Abla i na jego ofiarę; na Kaina zaś i na jego ofiarę
nie chciał patrzeć.
NOM „Błogosławiony jesteś, Panie, Boże wszechświata,
bo dzięki Twojej hojności otrzymaliśmy wino, które jest owocem winnego
krzewu i pracy rąk ludzkich; Tobie je przynosimy, aby stało się dla nas
napojem duchowym”.
Świadectwo św. Faustyny o Mszy św.
Wszechczasów
913 2 II 1937. Dziś skupienie Boże od rana
przenika moją duszę; w czasie mszy
św. myślałam, że zobaczę małego Jezusa, jak często [Go] widzę, jednak dziś widziałam w czasie mszy
św. Jezusa ukrzyżowanego. Jezus był
przybity do krzyża i [w] wielkich mękach. Dusza moja została
przeniknięta cierpieniem Jezusa, w duszy i ciele moim, chociaż w sposób niewidzialny, ale równie bolesny. O, jak straszne tajemnice dzieją się w
czasie mszy św.
914 Wielka tajemnica się dokonuje w czasie
mszy. (271) Z jaką pobożnością
powinniśmy słuchać i brać udział w tej śmierci Jezusa. Poznamy kiedyś, co Bóg czyni dla nas w każdej mszy
św. i jaki w niej dla nas gotuje dar. Jego Boska miłość tylko na taki dar zdobyć
się mogła. O Jezu, Jezu mój, jak wielkim bólem przeniknięta
jest dusza moja, widząc tryskający
zdrój żywota z taką słodyczą i mocą dla
każdej duszy. A jednak widzę dusze zwiędniałe i usychające z własnej winy. O Jezu mój, spraw, niech moc
miłosierdzia ogarnie te dusze.
"Cała
ziemia w podziwie spoglądała na bestię" (Apok. 13, 3)
Czy
jednak Syn Człowieczy znajdzie wiarę na ziemi, gdy przyjdzie? (Mat 18.8)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.